Filozofia religijna
Dział dla ludzi wierzących

Posty: 74   •   Strona 8 z 8   •   1 ... 4, 5, 6, 7, 8
Żajwik
Bywalec
 
Posty: 170
Dołączył(a): niedziela, 17 sie 2014, 19:40
Lokalizacja: Żytomierz, Ukraina

Re: Filozofia religijna

przez Żajwik » sobota, 3 cze 2017, 19:25

Karol Marks

W swojej pracy "Kapitał" Karol Marks opisał za pomocą metody dialektyki ewolucję ustroju gospodarczego przez socjalizm w komunizm. Prawidłowość jego tez jest dotychczas nieustalona. Jedynie można powiedzieć, że został opisany rozwój ustroju gospodarczego pod względem postępu. Należy powiedzieć, że metoda dialektyki bada rozwój systemu, która została pożyczona przez Marksa u idealisty Hegla i została zastosowana w szkole materializmu, szczególnie w panującym ówczesnym systemie kapitalizmu.
Pod względem regresu XIX - wieczny kapitalizm zostałby ewaluowany w końcowy system globalizmu, który jest bazowany na obowiązkowym podziale przez korporacje/banki podstawowego dochodu społecznego. Pozostała część dochodu społecznego zostanie podzielona między plebsem. Obecny system dzikiego kapitalizmu-monopolowego, o którym pisał Kautski (rywal umysłowy Lenina), jest przejściowy, który zostanie ewaluowany w system globalizmu za pomocą likwidacji byłych partnerów-rywali (wskutek gwałtownego zmniejszenia zysku korporacji/banków) oraz wprowadzenia obowiązkowej kontroli wobec mieszkańców Globu. To świadczy o dwóch ewentualnych opcjach: Pierwsza jest o tym, że korporacje/banki, które przetrwają walkę o coraz bardziej zmniejszający się zysk, będą miały charakter państwowy, stanowiska zarządu będą przekazywane przez globalne ugrupowania finansowe swoim przedstawicielom, w skład którego będą wchodzili delegaci od różnych rodzin globalnych. Druga opcja polega na tym, że dominująca pozycja banków/korporacji, które przetrwają walkę o coraz bardziej zmniejszający się zysk, zostanie zalegalizowana na zasadzie prywatnej. Czyli to oznacza, że przywódcy rodzinni będą sami decydowali o przekazaniu władzy (w tym dziedzicznej) w obrębie swojej rodziny, która jest podstawą ugrupowania finansowego wywierającego wpływ na określonym terytorium. Druga opcja może spowodować podział świata między korporacjami na zasadzie dziedzicznej, czyli powstaną quasimonarchie, chociaż świat de-jure będzie jedyny pod berłem globalnego lidera. Natomiast obecne zwykłe instytucje władzy najwyżej otrzymają status Administracji Wykonawczej.
Улыбаясь, мне ломали крылья
Мой крик порой, похожий был на вой
И я немел от боли и безсилья
И лишь шептал: Спасибо, что живой!

И лопнула во мне терпенья жила,
И я со смертью перешел на ты
Она давно возле меня кружила,
Побаиваясь только хрипоты.

Żajwik
Bywalec
 
Posty: 170
Dołączył(a): niedziela, 17 sie 2014, 19:40
Lokalizacja: Żytomierz, Ukraina

Re: Filozofia religijna

przez Żajwik » czwartek, 13 lip 2017, 17:33

Porównanie mitów dotyczących życia pozagrobowego w Starożytnym Egipcie i Antycznej Grecji

Grecja

W mitologii antycznej Grecji życie pozagrobowe jest przedstawione jako szare miejsce, gdzie nie ma ani szczęścia, ani smutku. Stąd więc można wywnioskować, że życie codzienne antycznej Grecji skupiało się głównie na życiu świata materialnego, ponieważ świat pozagrobowy jest szary, a świat materialny jest kolorowy. W tej sytualji ważnym elementem była pomyślność we wszystkich sferach życia, oparta na ideałach religijnych. O tym świadczą na przykład prace filozoficzne, w tym sofistyczne. Problem polegał na tym czego dotyczy pojęcie "pomyślność", o czym na przykład przypomina Platon w "Lachesie" w sprawie wychowania dzieci.

Egipt

Natomiast Starożytny Egipt miał inny kierunek rozwoju umysłowo-religijnego. W religii kraju faraonów życie pozagrobowe jest bardziej precyzyjne i ważne, niż to jest w Grecji. Na przykład los duszy nieboszczyka jest ustalany za pomocą badania serca zmarłej osoby. Stąd troska o Egipcjan o pozagrobowym życiu ludzi. O tym świadczą liczne grobowce (Tutanchamon, Sebekchotep), piramidy (na przykład Cheopsa), także to dotyczy wyposażenia grobowców, oraz to dotyczy "Księgi Zmarłych". Stąd wynika pewna moralność życia codziennego oparta na obowiązkach, zakazach, w tym faraona.
Улыбаясь, мне ломали крылья
Мой крик порой, похожий был на вой
И я немел от боли и безсилья
И лишь шептал: Спасибо, что живой!

И лопнула во мне терпенья жила,
И я со смертью перешел на ты
Она давно возле меня кружила,
Побаиваясь только хрипоты.

Żajwik
Bywalec
 
Posty: 170
Dołączył(a): niedziela, 17 sie 2014, 19:40
Lokalizacja: Żytomierz, Ukraina

Re: Filozofia religijna

przez Żajwik » czwartek, 20 lip 2017, 10:30

Rewolucja religijna Echnatona

W XIV wieku p. n. e. faraon egipski Amenchotep IV przeprowadził rewolucję religijną. Został wprowadzony kult boga Atona, który zastąpił dotychczasowy kult politeistyczny (np. Amona). Dany faraon został prorokiem, a bóg Aton - najważniejszym bogiem, czyli wprowadzono monoteizm. Problem polegał na tym, że dany kult został likwidowany wraz ze śmiercią Echnatona. To świadczy o następujących elelmentach:

- dotychczasowi kapłani zachowali władzę: naród egipski okazał się lojalny dotychczasowemu systemowi politeistycznemu. To oznacza, że że reforma nie wykonała postawionych celów, czyli zmiany światopoglądu Egipcjan, co wynika z bardzo mocno ukształtowanego poglądu religijnego danej narodowości. W innym przypadku władza kapłaństawa Amona upadłaby albo oni byliby zmuszeni pozostawić kult Atona przynajmniej w jednym szeregu z dotychczasowymi bogami Egiptu starożytniego, czyli zostałby zastosowany liberalizm religijny. Tego się jednak nie stało.

- po śmierci Echnatona, w pewnych miejscach jego imię i twarz na rysunkach zostały wymazane, żeby on w życiu pozagrobowym nie znalazł (bez imienia) swojego miejsca. To jeszcze raz świadczy o tym, że element życia pozagrobowego odgrywała w życiu religijnym i codziennym ważną rolę.
Улыбаясь, мне ломали крылья
Мой крик порой, похожий был на вой
И я немел от боли и безсилья
И лишь шептал: Спасибо, что живой!

И лопнула во мне терпенья жила,
И я со смертью перешел на ты
Она давно возле меня кружила,
Побаиваясь только хрипоты.

Żajwik
Bywalec
 
Posty: 170
Dołączył(a): niedziela, 17 sie 2014, 19:40
Lokalizacja: Żytomierz, Ukraina

Re: Filozofia religijna

przez Żajwik » niedziela, 13 sie 2017, 12:55

Materializm:

Główną zasadą materializmu jest stworzenie raju w życiu codziennym za pomocą dokonania zmiany okoliczności w wielu dziedzinach, w tym w techniczno-naukowej. Czyli byt wyznacza świadomość. W związku z tym główny nacisk kładzie się na system polityczny, gospodarczy, społeczny (K. Marks "Socjalizm-komunizm", myśli ekonomiczne Adama Smitha oraz Kejnsa) za pomocą zastosowania różnych "zabiegów" - ustaw, rozporządzeń, dyrektyw, oraz innych procedur na rzecz zachowania określonego systemu. Dopiero potem odbywają się próby zmiany w sferze duchowo-religijnej (działalność bolszewików, faszystów, liberalistów).

Idealizm:

Natomiast w skrajnym idealiźmie, szczególnie religijnym, rzecz jest wręcz odwrotna, czyli działa zasada: świadomość określa byt. W związku z tym, główny nacisk kładzie się na działalność osoby, która wywiera wpływ na obowiązujący system - polityczny, ideologiczny, częściowo gospodarczy i społeczny. Samodzielnie osoba nie potrafiłaby stworzyć, ani religii, ani wyników jej egzystencji. A więc głównym elementem działalności osoby był Duch. Tak się stało w Palestynie ! wieku n.e. Działalność Jezusa Chrystusa w wyniku wywarła duży wpływ na świadomość mieszkańców Europy. W wyniku stopniowych zachodzących zmian w świadomości społecznej Europy został zmieniony system ustrojowy, co ostatecznie wyraziło się w stworzeniu całokształtu dorobku kulturalno-gospodarczego określonego kontynentu w okresie Średniowiecza (X-XI stulecie). Gdyby nie było zmian w danej sferze, nie byłoby rozwoju, ponieważ obowiązujący stan rzeczy (systemu) ludzi zadowalniałby. W świetle idealizmu działalność, w tym ustawodawcza była skierowana na zachowanie ideałów, ktore zostały zawarte w źródłach religijnych. Podobnie było w islamie i buddyźmie.
Улыбаясь, мне ломали крылья
Мой крик порой, похожий был на вой
И я немел от боли и безсилья
И лишь шептал: Спасибо, что живой!

И лопнула во мне терпенья жила,
И я со смертью перешел на ты
Она давно возле меня кружила,
Побаиваясь только хрипоты.

  Poprzednia strona
Posty: 74   •   Strona 8 z 8   •   1 ... 4, 5, 6, 7, 8

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Teraz jest poniedziałek, 21 sie 2017, 21:37